روابط عمومی

همه چیزدرباره روابط عمومی

روابط عمومی

همه چیزدرباره روابط عمومی

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بزرگترین سوله سازی در اصفهان 

اصفهان در ساخت سوله بسیار معروف است  از کادر مجرب و متخصصین ماهر و کاربلد استفاده میکند. این مهندسین برای تمام مناطق آب و هوایی در سطح اصفهان برنامه ریزی کرده اند و این ویژگی خاص سوله سازی در اصفهان است . سوله سازی در اصفهان براساس منطقه ی آب و هوایی متفاوت است. و طبق آن سوله میسازند. با سوله آشنا هستید که یک سازه ایی فلزی در صنعت است که سقف شیب داری دارد و برای مکانهای مختلفی طراحی میشود .مثل باشگاهها ف سالنهای بزرگ، فروشگاهها و غیره انجام میشود. اصفهان جزء برترین سوله سازی ها در ایران است . در هر شهر اطراف اصفهان براساس آب و هوا سوله را میسازند .مثلا در قسمتهای برف خیز اصفهان ساخت سوله را براساس بارش برف ، زلزله ، و باد طراحی میکنند و باید در طراحی شیب سوله ها بیشتر و سوله سنگین تر باشد . توجه به این نکات در ساخت و نصب سوله در اصفهان مهم و ضروری است.

 

ساخت سوله در قسمت مرکزی و شرقی اصفهان

با اطلاعاتی که از سوله و سوله سازی بدست آوردیم فهمیدیم که سوله و ساخت آن در مکانهای مختلفی متفاوت است .بنابراین افراد متخص آن باید به امکانات مورد نیاز در ساخت سوله و آن هم سوله سازی در اصفهان توجه کنند . در قسمتهای شرقی اصفهان یعنی شهرهای شرقی ، آنها در مناطق کویری هستند ، پس بارش برف و بارندگی خیلی کم و محدود است بنابراین طراحی سوله توسط متخصصین به صورت سبک و با شیب کم در حدود پانزده درصد و ده درصد اجرا میشود . اما در مناطق برفی شیب بیشتره مثل بیست درصد یا بیست و پنج درصد است. در قسمتهای  مرکزی شهرهای اصفهان این مناطق بارش متوسطه مثل تیران ، شهرضا ،کوهپایه ، خمینی شهر  و... در این مناطق شیب ملایمی را برای طراحی سوله استفاده میکنند . پس رعایت این نکات ضروری و الزامی است .برای دریافت اطلاعات دقیق درباره سوله های دست دوم در اصفهان میتوانید به سایت ما سر بزنید.

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰


تلاش در درک حس و داستان مخاطب در بازاریابی 

برای یک ارتباط خوب و صمیمانه در بین دو طرف همیشه صحبتهایی از زندگی شخص در میان می آید وجود این صحبتهای روزمره بین دو طرف و داستانهایی از زندگی شخص باعث ایجاد عاطفه و صمیمیت در بین دو طرف و احساس امنیت در شخص مقابل میشود . پس باید توجه کرد که حتما در این مورد به صحبتهای شخص کامل گوش دهیم.  سعی کنید داستان طرف مقابل را بدانید و در ذهن نگه دارید و در ملاقات های بعدی دوبارهخ به آن ها اشاره کنید و روند مکالمه را تسهیل کنید. این قضیه  بخصوص هنگامی که میخواهید در زمینه کسب و کار بسیار موثر واقع میشود

سعی کنید در بازاریابی حرف هایتان جذاب باشد

 در روابط عمومی برای شروع مکالمه تلاش کنید از موارد مورد علاقه طرف مقابل شروع کنید، مثلا در مورد کارهایی که در هفته گذشته چه کارهایی انجام داده است؟ و یا در مورد صنعت از او سوال کنید، از این طریق میتوانید ارزش های ذهنی طرف مقابل را درک کنید و گفتگو را برای طرف مقابل جذاب کنید.

طی ملاقات در کارتمرکز کامل داشته باشید

 طبق مهرات های بر قراری روابط عمومی وقتی با فردی ملاقات دارید تمام  وقت و تمرکزتان را روی او بگذارید، اجازه دهید فرد این حس را داشته باشد در وقتی که برای او قرار داده اید تمام تمرکزتان روی او است.دنبال نتیجه معین هستید که تا اهدافتان را پیش ببرید وملاقات هایتان برای هردو طرف نتایج مثبت د اشته.

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

صنعت شکلات و برند شیرین عسل 

ژائله برای شیرین عسل نقشی را داشته که همیشه بیاد ماندنی است  و این اهمیت و کارکرد آن را بالا میبرد. کار او و حرکت او  ایجاد ماندگاری و بزرگ شدن  شیرین عسل و در سطح و مقام بالایی است. شیرین عسل در صنعت شکلات با نام و برند معرفی شده و شناخته میشود.  این روش برندینگ کاملا ناخودآگاه پیش میرود و هیچ گونه استراتژی ای برای آن وجود ندارد ولی ماجرای پایه گذار یک برند، همواره یک عامل بزرگ برای برنده های پیشرو در صنعت بوده است. به همین دلیل کاملا منطقی است که در پاسخ به کسانی که به نام شیرین عسل ایراد میگیرند، بگوییم که اگر بخواهیم دوباره نامی برای شیرین عسل انتخاب کنیم بهترین اسم صنایع شکلات ژائله میباشد.

ضعف های برند شیرین عسل

نام شیرین عسل

  • شیرین عسل به عنوان نامی که بسرعت وارد بازارهای بین المللی شد می توانست نام بهتری انتخاب کند تا از لحاظ تلفظی برای کشورهای انگلیسی زبان راحت تر باشد، یک اسم تک بخشی میتوانست تاثیر گذاری بهتری در زمینه برندینگ داشته باشد. از نظرمشاوره کسب و کار استفاده کردن از اسمی مثل شیرین عسل که هردو قسمت آن شیرینی را یاد آوری میکند خیلی موجه نیست.

ورود به حوزه صنایع نامربوط به حوزه فعالیت

  • از بزرگترین ایراداتی که از لحاظ مشاوره کسب و کار همواره به شیرین عسل گرفته میشود این است که شرکتی که در زمینه شکلات و شیرینی فعال است به چه دلیل باید واردحوزه رب و ماکارونی نیز شود. در پاسخ به انتقاد مدیر بازاریابی شیرین عسل به صورت مداوم باید به بحث فرابازاریابی پرداخت و معتقد است که قوانین برندینگ و بازاریابی در ایران به نحوی کاملا متفاوت از کشورهای پیشرفته عمل میکند. تنها مدعی این دیدگاه جدید به بازاریابی فقط بوسیله شرکت های بزرگ ممکن است . این استراتژی تنوع محصول خیلی هم مورد جدیدی نیست و کمپانی های بزرگ دیگری هم به این تنوع محصول دست زده اند، بهترین مثالی که بازتاب خبری وسیعی داشته ورود کوکاکولا به تولید شیر است.
  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

مکان عالی برای کافی شاپ 

قبل از اینکه شما کافی شاپ را راه اندازی کنید باید دقت کنید که کافی شاپ بهتر است در مکانی مناسب و ایده آل راه اندازی شود .این کار در افتتاح و جلب مشتری بسیار ضروری است اشتباه در این مورد باعث افت کاری شما میشود.عالی ترین مکان ها برای کافی شاپ اطراف پارک های شلوغ و پر رفت آمد میباشد، خیابان‌های اطراف دانشگاه، لابی‌هتل‌ها،تالارهای مراکز فرهنگی مانند سالن‌های تئاتر و سینما، و مراکز تجاری پرجمعیت است. بعد از اینکه مکان مناسب را انتخاب کردیم در انتخاب نام و لوگو نیز باید توجه زیادی خرج کنیم و تا حد ممکن از یک مشاوره برندینگ کمک بگیریم. حالا فرض کنیم همه این ها را انجام داده ایم و کیفیت خوردنی ها و نوشیدنی هایتان نیز بالاست، باید چند نکته کوچک را نیز رعایت کنید.

فضای کافی شاپ را دلنشین و زیبا کنید

برای شروع یک موسیقی مناسب پخش کنید، دقت زیادی در انتخاب موسیقی بخرج دهید، اغلب موسیقی بیکلام با تم ملایم بسیار مناسب چنین مکان هایی هستند، اما موسیقی زنده یک مزیت رقابتی بسیار مهم برای شما میباشد، اغلب کافی شاپ های ایرانی از یک پیانیست یا گیتاریست حرفه ای بی بهره اند. معروفترین کافی شاپ های دنیا ،کافی شاپ های فرانسوی هستند و ایرانیان علاقه دارند فضای مشابهی تجربه کنند، با الهام گرفتن از دکور این کافی شاپ ها میتوانید فضایی مورد علاقه مشتریانتان ایجاد کنید.

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

رفتار کارمند در بازاریابی 

یکی از عواملی که در کسب وکار تاثیردارد و مورد اهمیت است تعهد یک کارمند به کار و امور آن است.با تحقیقاتی که انجام شده مشاورین فهمیدند درصد کارمندان متعهد به کار از کارمندان دیکر بالاتر است و این باعث ماندن بیشتر ودوام آن در کنار مدیریت شرک میشود. و همچنین وجود یک مشتری که محصول را تایید کرده  در مورد آن به دوست خود معرفی میکنند با وفا تر از مشتریان دیگر هستند . روش تعاملی بی برنامه محکوم به شکست است. اغلب به دلیل عجله برای برقراری تعامل ،اغلب سازمان ها رویکردی تصادفی دارند. به عنوان مثال، بسیار از سازمان ها بخش روابط عمومی خود را به روش تجارت الکترونیک 10 سال پیش خود اداره میکنند. تعامل موفقیت‌آمیز نیازمند نه مولفه‌ کلیدی است.

 

تاثیر تعاملات درست بر وفاداری مشتری

ما چطور به ارتباطات و روابط عمومی اعتماد میکنیم و چگونه از کسل شدن مشتری از دریافت پیام های رسانه جدید جلوگیری کنیم؟ چطور میشود باعث تغییر سازمان و مدیر آن شد؟ مرحله اول این است که به صورت سیستمی به آن نگاه کنیم و بدانیم که روابط عمومی به مجموعه ای از بلوک ها نیاز دارد. من آن‌ها را به سه دسته تقسیم می‌کنم: ارزش‌های مردم محور، سبک تحویل و ارتباطات و انجام در زمان مناسب. اهمیت برپایه روابط عمومی نقطه شروع است. یک کمپانی لازم است مشتریان و کارمندانش را به درستی درک کند. عناصر کلیدی در این‌جا فرهنگ، جامعه و اعتبار است. فرهنگ درباره باید ها و نباید های اجتماعی، اولویت‌های ارتباطی و چشم‌انداز جهانی است. در سطح سازمانی، این شامل اثرگذارترین روش رهبری است و اینکه کارگران چطور کارکنان باهم تعامل کنند. در برخورد با مشتری شامل درک تقسیم بندی مشتری، آمادگی دیجیتال و علاقه مندی به شرکت کردن است. جامعه روی ذی‌نفعان داخلی و خارجی متمرکز است.هرکدام از سهام داران نیاز متفاوتی نسبت به دیگری میباشد. اعتبار شامل اعتماد به درآمد است. اعتبار از طریق نفوذ، شهرت، سوابق و تخصص بوجود می آید. هنجارها تنها کافی نیستند، برای اینکه روابط عمومی ما موفقیت آمیز باشد نیاز داریم تا تحول ارتباطات را درک کنیم. این سبک ترکیب کانال، بازاریابی محتوا و سرعت است. کانال اشاره به استفاده از تعامل چهره‌به چهره، خرده‌فروشی، موبایل، اجتماعی، وب، کیوسک، مجازی و تصویری دارد.بازاریابی محتوا می‌تواند داخلی، ایجاد شده بوسیله کاربر، اخبار تولید شود و یا تحلیلی باشد و در آخر سرعت به فراوانی تعاملات اشاره دارد که موقت، زمان‌بندی و یا مستمر است. آخرین قسمت انتخاب زمان درست برای تعاملات و روابط عمومی است.

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

تاثیر یک کارمند خوب در کسب وکار

در شرکت یا سازمان وجود کارمندانی که به عمل و کار در شرکت تعهد زیادی دارند و مسولیت کار خود را قبول میکنند بسیار تاثیر گذار است و کمک شایانی به شرکت میکنند . در تحقیقاتی که بدست آوردند وجود یک کارمند باوفا در شرکت تاثیر بالایی را نسبت به اشخاص دیگر برای صاحب کار دارند. و حتی در یک شرکت وجود  یک مشتری وفادار در معرفی محصول به دوست خود میزان وفاداری را بیشتر نشان میدهد.  روش تعاملی بی برنامه محکوم به شکست است. اغلب به دلیل عجله برای برقراری تعامل ،اغلب سازمان ها رویکردی تصادفی دارند. به عنوان مثال، بسیار از سازمان ها بخش روابط عمومی خود را به روش تجارت الکترونیک 10 سال پیش خود اداره میکنند. تعامل موفقیت‌آمیز نیازمند نه مولفه‌ کلیدی است.

تاثیر تعاملات درست بر وفاداری مشتری

ما چطور به ارتباطات و روابط عمومی اعتماد میکنیم و چگونه از کسل شدن مشتری از دریافت پیام های رسانه جدید جلوگیری کنیم؟ چطور میشود باعث تغییر سازمان و مدیر آن شد؟ مرحله اول این است که به صورت سیستمی به آن نگاه کنیم و بدانیم که روابط عمومی به مجموعه ای از بلوک ها نیاز دارد. من آن‌ها را به سه دسته تقسیم می‌کنم: ارزش‌های مردم محور، سبک تحویل و ارتباطات و انجام در زمان مناسب. اهمیت برپایه روابط عمومی نقطه شروع است. یک کمپانی لازم است مشتریان و کارمندانش را به درستی درک کند. عناصر کلیدی در این‌جا فرهنگ، جامعه و اعتبار است. فرهنگ درباره باید ها و نباید های اجتماعی، اولویت‌های ارتباطی و چشم‌انداز جهانی است. در سطح سازمانی، این شامل اثرگذارترین روش رهبری است و اینکه کارگران چطور کارکنان باهم تعامل کنند. در برخورد با مشتری شامل درک تقسیم بندی مشتری، آمادگی دیجیتال و علاقه مندی به شرکت کردن است. جامعه روی ذی‌نفعان داخلی و خارجی متمرکز است.هرکدام از سهام داران نیاز متفاوتی نسبت به دیگری میباشد. اعتبار شامل اعتماد به درآمد است. اعتبار از طریق نفوذ، شهرت، سوابق و تخصص بوجود می آید. هنجارها تنها کافی نیستند، برای اینکه روابط عمومی ما موفقیت آمیز باشد نیاز داریم تا تحول ارتباطات را درک کنیم. این سبک ترکیب کانال، بازاریابی محتوا و سرعت است. کانال اشاره به استفاده از تعامل چهره‌به چهره، خرده‌فروشی، موبایل، اجتماعی، وب، کیوسک، مجازی و تصویری دارد.بازاریابی محتوا می‌تواند داخلی، ایجاد شده بوسیله کاربر، اخبار تولید شود و یا تحلیلی باشد و در آخر سرعت به فراوانی تعاملات اشاره دارد که موقت، زمان‌بندی و یا مستمر است. آخرین قسمت انتخاب زمان درست برای تعاملات و روابط عمومی است.

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

بازتاب رفتارهای ما در روابط عمومی

روابط عمومی مهمترین عامل در بازاریابی شبکه ایی است  نتایج این روابط کمکهای بسیاری به ما میکند. زمانی که شما  در روابط عمومی  برخورد یا رفتاری را انجام میدهید این رفتار بازخوردهایی را به همراه دارد. این بازخوردها براساس رفتار شما که خوب یا ضعیف باشد نتایجی دارد که به شما در کارتان و پیشرفتتان کمک بسیاری میکند. و به نوعی این خود نحوه درست برقراری روابط عمومی میباشد.رو به رویی با مشکلات بعنوان یک تجربه درست به دنبال پذیرش این مسائل از سوی فرهنگ و منش یک کمپانی ساده تر خواهد بود. پرورش دادن فرهنگ شجاعت مدتی طول میکشد تا نه تنها از تعارضات واهمه نداشته باشند بلکه از آن ها استقبال هم بکنند و این اواخر بعضی از مدیران این فرهنگ را عنصری مهم برای رشد و ترقی میدانند. کری اسمیت مدیرعامل یکی از شرکت‌های بزرگ جزیی از دستاوردهای شرکت خود را شنیدن بازخوردهای منفی مشتریان و آموختن ضعف های شرکت بیان کرد. اسمیت می‌گوید: "تنها راه ارتقا و ارایه محصول بهتر نسبت به قبل دریافت بازخورد و بهترین بازخوردها میتوانند،بارخوردهای منفی باشند. بخاطر اینکه به شما نشان میدهند دقیقا نیاز دارید چه چیز انجام دهید." بازخورد منفی به کارمندان یاد میدهد چگونه عمل کنند، چون وظیفه اصلی آن ها داشتن روابط عمومی و ارتباط برقرار کردن با مشتری است. این خطاها ممکن است در حوزه سفارش دادن محصول ،بازاریابی و فروش و فرآیند نصب و راه‌اندازی، تجربه استفاده از محصول یا در غیر‌این صورت شنیدن صدای استقبال مشتری از آن باشد. وقتی در کار حرفه ای میشوید تقریبا برکارهایتان مسلط هستید، بازخورد منفی به شما کمک میکند در کارتان مسلط شوید. اسمیت:" از نظر مشاوره کسب و کار موقعی که آن قدر ناراحتید که حوصله شنیدن بازخورد را ندارید،احتیاج دارید تعداد نیروی بیشتری برای کارها جذب کنید. شاید لو دادن ضعف های شرکت با جست‌وجو برای کشف واکنش‌های منفی بسیار بلند‌پروازانه یا ریسک بزرگی باشد و بدون شک محبوبیت محصول، میل به شراکت و علاقه مندی را بگیرد اما شما حتما از منفعت بزرگی که حاصل میشود، شگفت زده میشوید. به احتمال زیاد شناخت از برند شما زمان زیادی از شما میگیرد و فقط بعضی برندها هستند که به ارزش حقیقی میرسند، ولی اگر یک بار ارزش برند خود را بفهمید، با اجازه‌ی مشتریان‌تان فرصت‌های فراوانی برای ورود به فضاهای جدید به دست خواهید آورد. فقط موقعی که ارزش برند خود را بداند، آماده پذیرش بازخوردهای منفی خواهید بود.

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

عدم وجود پروفایل عکس در لینکدین 

نکته ی قابل توجه و مهمی که باید به آن اشاره کرد نبود پروفایل و عکس درلینکدین است.این برای اکانت ضروری است.مزیتی که این نکته دارد باعث دیده شدن  عکس از سمت مخاطبین  وجلب توجه آنها به لینکدین میشود.  بزرگترین اشتباه بازاریاب عدم قرار دادن عکس  در پروفایل و ایجاد روابط عمومی بد بای محیط میشود.  پروفایل بدون عکس مثل ملکی است که برای فروش گذاشته شده ولی عکسی از آن در اختیار نیست و حس غلط بودن اطلاعات را به بازدید کننده انتقال میدهد. سعی کنید تصویرتان با کیفیت و رزولشن بالا باشد.

عکس اشتباه قرار دادن در پروفایل روابط عمومی 

افراد زیادی از عکس هایی مانند  مانند عکس گربه، کودکان و غیره برای پروفایل عمومی استفاده می‌کنند. این تصاویر برای پروفایل در زمینه روابط عمومی حرکتی کاملا غیر حرفه ای است. مثلا مادری عکس کودکش را روی پروفایل قرار میدهد به مخاطب این مطلب را میرساند که برای کار تمام وقت آماده نیست. همیشه از عکس جدید استفاده کنید،افراد مسن نگرانی این را دارند که از نظر سنی مورد تبعیض قرار میدهند و معمولا عکس دوران جوانی خود را قرار میدهند و وقتی برای مصاحبه آن هارا انتخاب میکنند دید افراد به آن ها متفاوت میشود، با روحیه و انرژی میتوانید طرز فکر افراد را نسبت به خود عوض کنید.

  • نادر رفیعی