روابط عمومی

همه چیزدرباره روابط عمومی

روابط عمومی

همه چیزدرباره روابط عمومی

۶ مطلب در دی ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مطلبی در مورد افراد حاضردر بازاریابی  

در مورد بازاریابی و اینکه اشخاص و افراد زیادی دائما حضور دارند بسیار مهم و ضروری است. باید بدانیدکه شناخت این افراد در کار شما و برقراری روابط بسیار مفید است و باید پیگیری کنید. چه فردی در این جلسه شرکت میکند؟ آنلاین افراد حاضر در جلسه را پیدا کنید و چک کنید چه افرادی حضور دارند. اگر به صورت آنلاین به لیست افراد دسترسی ندارید، با تلفن کردن به شخص برگزار کننده رویداد اطلاعات ذکر شده را دریافت کنید. آیا دراین لیست فرد یا شرکت مهمی را مشاهده میکنید؟ شبکه سازی معمولا فرصتی برای ایجاد روابط عمومی جدید است. اگر در رویدادها افراد مورد علاقه خود را نمیبینید ، شاید بهتر است این مورد را بیخیال شوید.  

 توجه به رویدادها در بازاریابی 

سعی کنید به رویدادهایی که درآن صرف غذا یا تعداد افراد زیاد وجود دارد توجه کنید . شبکه سازی در هر کسب و کاری باید نحوی اجرا شود که افراد تک تک فرصت برخورد باهم را داشته باشند. در زمانی که توجه ها به سوی سخنران است، فرصت خیلی زیادی برای شبکه سازی وجود ندارد. در چنین برنامه هایی همیشه باید فرصتی برای برخورد با افراد تبادل اطلاعات وجود داشته باشد. اگر در برنامه چنین زمانی برنامه ریزی نشده و شما دائما دنبال آن هستید،باید خودتان زمانی تعییین کنید. زودتر از شروع جلسه وارد شوید، پیش از شروع رسمی جلسه زمانی است تا موقع صرف صبحانه بهتر بتوانید یا موقع ورود به سالن اصلی با اشخاص زیادی برخورد داشته باشید. همینطور بعد برنامه میتوانید فرصت برخورد با افراد زیادی را داشته باشید. مثلا از فرد مورد نظر بخواهید کهزمان کوتاهی برای یک نوشیدنی دارد تا باهم بیشتر صحبت کنید.  

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

 نتیجه در کمپین روابط عمومی 

در روابط عمومی و کمپینی که راه انهدازی کرده ایید طوری عمل کنید که زمان نتیجه در دست خودتان باشد و به طور کامل با ارائه ی یک بازاریابی خوب و ایجاد رابطه در مشتری به نتیجه مدیریت داشته باشید. چه مدت زمانی را برای رسیدن به نتیجه پیشبینی میکنید؟درباره موردی که سعی به گسترشش دارید بنویسید (مثلاً، محصول، خدمت، رویداد و یا ...)، نتایج خود را یادداشت کنید (اهداف و شاخص های اصلی فعالیت) و برای هرکدامشان زمانی قرار دهید و این برنامه را تا آخرین لحظه برنامه ریزی شده پیش ببرید.

 کانال‌های پشتیبانی در روابط عمومی 

شاید در زمینه کمپین بازاریابی و فروش این کانال ها کم اهمیت جلوه کنند بطوری که نیازی به آن ها احساس نشود، اما این کانال ها باید پای ثابت روابط عمومی و بازاریابی فروش باشند و یکی ازاعضای تیمتان باید به صورت مشاوره آزاد برای آن اختصاص داده شود. این کانال ها میتوانند شبکه‌های اجتماعی، نشریات چاپی، نشریات دیجیتال یا حتی بازاریابی و فروش مستقیم و رویدادها و فستیوال ها شود. کانال‌هایی که کمپینی برای روابط عمومی استفاده میشود بر پایه هدف های برنامه ریزی شده(لینک سازی، آگاهی از برند و ...) و همینطور مخاطب هدفتان(مصرف‌کنندگان، صنعت و تصمیم‌گیرندگان نهایی) خلق میشوند.    تیم هر عمل مربوط به روابط عموی ناظر اختصاصی دارد. در این راه باید نقاط قوت و ضعف هریک از اعضای تیم را در هرکانالی که فعالیت میکند در نظر بگیرید. البته نیاز به استفاده از یک مشاور بازاریابی یا روابط عمومی برای کمک بیشتر در رابطه برخی از عناصر مثل توزیع نشریات طرح دارید.

 

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

دستری به سایت در کسب و کار فقط با کامپیوتر

برای بسیاری از افراد که کسب و کاری را راه اندازی کرده اند باید بدانند که تبلیغات و بازاریابی از طریق سیستمهای نر م افزاری مثل موبایل بسیار زیاد اهمیت دارد. و این امر با این نرم افزار ها امروزه  عاملی بسیار مهم در بازاریابی موتورهای جستجو است. گوگل برای ارائه خدمات بهتر، گوگل اعتبار بیشتری برای سایت های سازگار با موبایل در نتیجه جستجو قائل میشود.

وبسایت علاوه بر کاربری ساده برای مخاطب باید برای افراد صاحب کسب و کار هم قابل استفاده باشد. نداشتن قابلیت دیده شدن بوسیله موبایل بدون شک رتبه آن را پایین میاورد. استفاده از فونت کوچک  و نزدیک نزدیک نیز میتواند در این امتیاز دهی اثر منفی همراه داشته باشد.

بروز نکردن سایت در بازاریابی 

گوگل همیشه کلیک کاربر را بررسی میکند. بررسی ها نشان دهنده این است که افراد دائما برای دیدن خدمات و محصولات سایت را بررسی میکند. گوگل همواره این اقدام مخاطب را مهم میداند و میخواهد که سایت ها هم به این تقاضای کاربر واکنش مناسب نشان دهند.

داشتن یک بروشور دیجیتالی رتبه چندان جالبی از گوگل دریافت نمیکند. سایت باید جذابیت داشته باشد، راحت برای پیمایش باشد، و دائما بروز شود. گوگل سرعت خارج شدن کاربر از بی ربطی کلمه جستجو شده را هم در نظر میگیرد. برای پیروزی در بازاریابی دیجیتال، باید اطمینان حاصل کنید وبسایت نیازی را بخوبی رفع میکند. و این کار را با صرفه جویی در زمانی که صرف میکنید و محتوای مناسب انجام دهید.

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

فیلم آموزنده ی سرآشپز

از توصیه هایی که در این مطلب به شما میشود حتما درس بگیرید اهمیت کار شما بسیار بالاست و شما باید به تمام امور در این زمینه توجه کنید از این رو باید تمام نکات را در زندگی خود بکار ببرید. این امکان وجود دارد که زندگی شما متحول شود، اگر همیشه دنبال علاقه خود بروید. از شکست نا امید نشوید و درس بگیرید. همواره به دنبال رویاهایتان بروید.همینطور توانایی رسانه ها را نادیده نگیرید و برای نشان دادن کسب و کار ازبازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده کنید.درس دیگری که از این فیلم میگیریم انتخاب درست شریک در کسب و کار است. او باید شخص قابل اعتمادی باشد و دائما دنبال ایجاد چالش باشد. از همه مهمتر باید هدف مشترکی در راه کسب و کار خود داشته باشید.

استارت‌آپ دات کام

انتظار نکشید تا محصول کامل شود و بعد آن را عرضه کنید. یک محصول نسبتا با دوام بسازید و بعد از آن با بازخوردهایی که در روابط عمومی از مشتری میگیرید آن را کامل کنید.از قابلیت هایی  که به آن نیاز است شروع کنید و بعد آن اگر مشتری موارد دیگری خواست به آن بیفزایید. همینطور سعی کنید هزینه هایتان را مدیریت کنید، بیاموزید در کسب و کار درست بودجه خود را تعیین کنید.  

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰


تبلیغ کالای لوکس 

در این جا نکته ی مهمی که وجود دارد توجه به مشتری و نیاز او در بازاریابی است باید به محصولی که ارائه میدهید توجهکنید و نگذارید که این محصولات در دودسته تقسیم شوند و مشتریان ناراضی باشند.  به کاربردن تبلیغات کالای لوکس جامعه را به دو بخش فقیر و ثروت مند تقسیم میکند و اشخاصی که توانایی خرید آن ها را ندارند احساس سرخوردگی شدید میکنند. پافشاری این شخص در این بود که بازاریاب ها خیلی بیشتر از گذشته مشتری را مد نظر قرار دهند و فقط فروش را در نظر نگیرند و به اخلاقیات هم احترام بگذارند.

تعادل کسب و کار و مسئولیت اجتماعی

پرسش نهایی این شرکت کننده در این بود که  آژانس ها و گروه های بازاریابی و فروش شرکت‌ها چطور باید در جهت حرکت این تبلیغات حرکت کنند؟ این به شدت فکر درخشی را مشغول نمود و تلاش کرد پاسخ منطقی برای آن ارائه کند. شماهم نظر این فرد را تایید میکنید؟؟ آیا تبلیغی را یاد می آورید مسئولیت اجتماعی را رعایت کرده باشد؟ اگر شما جای علی درخشی بودید چه جوابی میدادید؟

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

 مشتری و بازاریابی 

توقعات مشتری در بازاریابی زیاد است در زمینه ی حفظ ارتباط و نگه داشتن مشتری باید حتما به نظرات او اهمیت دهید این از اصول بازاریابی و رابطه بامشتری است نکته ایی که در این مطلب مهم و اساسی است بهترین راه گرفتن بازخورد از مشتری است.این نکته را مورد توجه قرار دهید که بازخورد تا چه حد درآینده کسب و کار شما اهمیت دارد. اجرای برنامه های بازاریابی و فروش و دیدن نتیجه آن همواره لذت بخش است اما چیزی به ما نمی آموزد.

بازخورد دقیق و قابل اعتماد

در زمینه روابط عمومی استفاده از نظرسنجی هایی در مورد کیفیت خدماتتان را نباید فراموش کنید. کسی وقتی برای جواب دادن به آن ها نمیگذارد. بله! اگر مشتری روی آن وقت بگذارد و و آن را بطور کامل و براساس صداقت پاسخ دهد همه چیز عالی است اما واقعیت این است که کسی چنین چیزی را پاسخ نمیدهد. هرچه سوالات بیشتر به همان اندازه پاسخ ها هم بی دقت و کم حوصله تر خواهد بود. همینطور درباره زمانی که باید برای نتیجه گیری منطقی از بازخوردها برای ایجاد برخی تغییرات بگذارید، توجه کنید. بارها شنیده ایم که دیر رسیدن خیلی بهتر از هیچوقت نرسیدن است ، ولی این نکته را هم توجه کنید که زود رسیدن خیلی بهتر از دیر رسیدن است. شما نباید اجازه بدهید مقدار زمانی که برای رفع یک نقص میگذارید باعث از دست رفتن حتی یک مشتری براساس همان نقص شود. در سیستم روابط عمومی برای گرفتن بازخورد های سریع و دقیق یک سوال اساسی بپرسید: چه چیز باعث میشود خدمات مارا به دوستانتان پیشنهاد دهید؟ و گزینه ای برای گرفتن نظرات ایجاد کنید، از این طریق میتوانید تردید های زیادی را در مورد خدماتتان از بین ببرید.

  • نادر رفیعی