روابط عمومی

همه چیزدرباره روابط عمومی

روابط عمومی

همه چیزدرباره روابط عمومی

۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۱
  • ۰

نوشتن تستی مونیال برای مشتری

فرآورده ایی که هر شغلی  ارائه می‌دهد، شاید از زوایای مختلف برای مشتری مهم وباارزش باشد.

براین اساس به شیوه ایی باید ،  تستی مونیال ها را مورد انتخاب قرارداد که نیاز مخاطب یا مشتری مورد نظر قرار گیرد.

به عنوان مثال، اگر شما هم در زمینه‌ی شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید و هم در زمینه‌ی سئو؛ یک تستی‌مونیال از مشتری شبکه‌های اجتماعی خود و یک تستی مونیال از مشتری سئو خود منتشر کنید.

از نمایش تستی مونیال ‌ها در همه جای سایت اجتناب کنید

بهترین مکان برای نمایش توصیفات مشتری همان صفحه‌ی اول سایت، در قسمت‌های پایینی آن است.

بسیاری از کسب‌وکارها این موضوع را نادیده گرفته و تستی مونیال ها را در بخش‌های مختلف سایت نمایش می‌دهند.

این کار دقیقا مثل اینست که یک فرد پشت سر هم از خود تعریف کند و بگوید که چقدر کارش خوب و حرفه‌ای است.

در چنین شرایطی نه تنها مخاطب اعتماد نخواهد کرد، بلکه حس بدی به دست آورده و شاید حدس بزند که تستی‌مونیال‌های شما فیک و جعلی هستند.

  • نادر رفیعی
  • ۱
  • ۰

 شیوه ی خرید سوله دست دوم 

 از آنجا که انتخاب سوله دست دوم فرایندی کیفیت محور  محسوب می شود داشتن تیم مهندسی قوی در شناخت و انتحاب این سازه های مستحکم  بسیار حیاتی است. تا بتوانید نیاز های خود را در اسرع وقت و با بالاترین کیفیت تامین کنید . برای اطمینان از خرید سازه ای با کیفیت و با قیمت مناسب و دارای استاندارد دانستن موارد زیادی از جمله اینکه دفترجه اطلاعات مهندسی به روز رسانی شده باشد و داشتن اسناد مربوط به سازه ضروری است. در هنگام سفارش سوله دست دوم دانستن این موضوع نیز مهم است 

 خریداری سوله دست دوم ارزان قیمت

هزینه های تولید سازه های ساختمانی میتواند در ساخت و ساز و قیمت نهایی ساختمان اثر گذار باشد از این رو سوله دست دوم ارزان می تواند در صورت تامین  کیفیت مورد نظر جایگزین بسیار مناسبی برای سازه های بتنی باشد.


 سرعت خرید سوله دست دوم 

 در هر جایی از ایران که هستید می توانید جهت سفارش با ما تماس بگیرید و با ما در ارتباط باشید از این رو میتوانید بر اساس نقشه  و طرح خود در کوتاه ترین زمان نسیت به خرید و نصب سوله  خود اقدام کنید . توجه داشته باشید آنچه مهم است در تحویل با کیفیت تری کار در کوتاه ترین زمان ممکن است .

سوله دست دوم 
  • نادر رفیعی
  • ۱
  • ۰

 گفت و گو در سه سطح

گفتگوی کوتاه این گونه صحبت ها در روزمره و در محیط ها و مکان های مختلفی اتفاق می افتند و البته از نظر حجمی بسیار زیاد نیز هستند، معمولا هم بی ربط به زمینه ای هستند که خریدار میخواهد بداند. برای یک بازاریاب آنچه جالب است، تعداد زیاد این صحبتها است،اما از نظر ارزش کاملا بی اهمیت هستند. گفتگوی پر محتوا این گفتگوها بسیار با ارزش تر هستند و بین علاقه مندان معدودی انجام میشوند و میتوانند به عنوان مرجعی به عنوان بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده قرار گیرند. در فضایی که این گونه جمع ها ایجاد کرده اند، به نوعی دیدی مثبت در باره برندها بوجود می آید. در این میان، بازاریاب ها این توانایی را دارند که در شبکه های آنلاین و آفلاین این بحث ها را راه بیندازند. برای موفقیت در این فعالیتها باید به شناسایی طرفدارانی که عاشق برندتان هستند، بپردازید. چون آن ها با بحث هایی که پیرامون برند ما می اندازند میتوانند، تبلیغ کننده خوبی برای آن باشند. گفتگوهای پر دامنه این بحث ها بیشتر در مورد موضوعات بیشتر سرگرم کنننده انجام میشود. وسعت زیادی از فضای مجازی هر روزه به این گفتگو ها اختصاص میابد که قطعا با فضای حرف های پر محتوا بسیار متفاوت است. برندها باید از فرصتهایی که از طریق این نوع گفتگوها بدست می آیند نهایت استفاده را ببرند. به طور مثال شرکت دیزنی و NBA از طریق همین گفتگوها و البته با رهیافتهای متفاوت، کسب و کار و فعالیتهای خود را به آگاهی دیگران می رسانند. نکته مهم این است که هر دو رهیافت سعی در تغییر مباحث ندارند بلکه تنها به رصد تمایلات و علایق می پردازند. در کل، حضور در این زمینه های گفتگو باعث می شود بخشی از آنها شوید و از منافع فراوان آن بهره ببرید و کاربرد زیادی در زمینه فروش و بازاریابی دارند.

 موفقیت یک برند و شبکه های اجتماعی 

دروضعی که صاحبان صنایع شبکه های اجتماعی و بازاریابی شبکه های اجتماعی را فرصتی برای بهتر شناخته شدن میدانند، اما مصرف کنندگان، خیلی کم تر تحت تاثیر قرار میگیرند. در واقع،رسانه های اجتماعی چندان نیروی قوی ای در بازاریابی و فروش  نیستند که بخواهیم روی آن ها حساب ویژه ای باز کننیم. بنابر گزارشی، تنها 5٪ از مصرف کنندگان مورد بررسی، عقیده داشتند رسانه های اجتماعی تاثیر بسیار زیادی برآن ها داشته اند، و حتی اکثریت (62٪) آنها بی تاثیر بود این رسانه ها که چه چیزی را از کجا خرید کنند معتقد بودند. در گزارش دیگری نشان داده شده است که، 90 درصد کاربران، از رسانه های اجتماعی فقط برای اینکه با دوستان یا خانواده خود در ارتباط باشند استفاده میکنند، عملا به محصولات برندها توجهی ندارند. این درحالی است که بسیاری از برند ها همچنان فکر میکنند رسانه های اجتماعی دارای قدرت زیادی برای جذب مخاطبان هستند. نتیجه یک مشاوره کسب و کار شگفت زده کرد: "رسانه اجتماعی تنها بخشی از تجربه کلی برند با مشتری است. مشتری اگر ارتباط حسی و عاطفی قوی ای ، که از تجربه های خاصی بجز رسانه های اجتماعی آن را کسب کرده باشد، با برند داشته باشند، در آن هنگام بصورت فعال در رسانه جمعی ان برند شرکت میکند." این یعنی برندها باید به دنبال راهی برای جذب مخاطبان و حضور فعال آن ها در گفتگوهایی که در رسانه های جمعی انجام میدهند باشد. از طرفی، اغلب برند ها سعی میکنند با مشتری از طریق استدلال هایی که درست میپندارند در ارتباط باشندو با آنها تعامل داشته باشند، در حالی که باید از طریق روابط عمومی ببینند آن ها چه میخواهند و بدنبال چه چیزی هستند، نحوه تعامل و کیفیت آن را تعیین کنند. نه مثل بعضی شرکت ها که بدون توجه به خواسته های مشتری کار خود را ادامه میدهند. بر این اساس باید محصولات، مناسب با نیاز اشخاص در نظر گرفت. حتی سخنرانی ها، تبلیغات، کوپنها یا ویدئو های ساخته شده نیز باید بر این اساس تنظیم شوند. بنظر من مشکل دراین است که برندها در زمینه انتخاب نحوه انتقال پیام ها مشکل دارند برای اینکار میتوانند از مشاوره برندینگ هم استفاده کنند . چون خود را در وضعیتی قرار داده اند که مشتریان در آن احساس راحتی نمیکنند.به همبن دلیل است که هنوز بسیاری از تبلیغات بر اساس روش قدیمی "ایجاد وقفه" ساخته می شوند. با این حال، مورد دیگری که در گزارش های ذکر شده وجود دارد این است که به ظرفیت های شبکه های اجتماعی اشاره دارد. به طوری که، اثر این رسانه ها را به روشی غیر مستقیم بیان میکند و تاکید بر اعداد و ارقام ناشی از درآمد را تنها دلیل اثر گذاری این رسانه ها نمیداند. مصرف کنندگان برندهای مختلف همواره با یکدیدگر سر برند مورد علاقه خود بحث میکنند و برندها تمایل دارند همه بحث ها و تعاملات شان را دسته بندی کنند. از این رو اینگونه گفتگوهای دو طرفه میتوانند به شیوه های گواگونی شکل بگیرند و ارزش هر یک نیز متفاوت خواهد بود.

  • نادر رفیعی
  • ۱
  • ۰

ایجادتفکر با نام گذاری برشرکت

 در جلسه ای با دوستانتان جمع شده و تمام نام هایی که به ذهنتان میرسد را بررسی کنید. درکارتان جنبه سرگرمی ایجاد کنید و از جو جدی فاصله بگیرید. در آخر ان اسمی را انتخاب کنید که حس بهتری نسبت به آن دارید و بعد از ان در بازار جستجو کنید و یا از فضای مجازی بررسی کنید کدام بیشتر مورد توجه قرار میگیرد،در واقع در این روش به طور غیر مستقیم از نوعی مشاوره کسب و کار استفاده کرده اید. در نهایت، این نام را به لحاظ دامنه اینترنتی و حفاظت در برابر علائم تجاری دیگر، مورد بررسی قرار دهید.



بازخورد نام تجاری در فضای مجازی

عملیات بازاریابی موتورهای جستجو را درست انجام دهیم و مطمین شویم نامی که انتخاب کردیم به راحتی در نوار جستجو قابل نوشتن است. مثلا آدرس اینترنتی مربوط به نمایشگاه زنان این چنین است: www.womensexpo.com که برای بسیاری از افراد اینگونه خوانده می شود: Women Sex Po.

  • نادر رفیعی
  • ۱
  • ۰

 چگونه رهبر روابط عمومی باشیم 

قبول کردن رهبری یک گروه عملی پیچیده، استرس زا و پراز چالش و نیازمند روابط عمومی بسیار است. وقتی این حس له شما دست داد که در رهبری گروهتان به بن بست رسیده اید و توانایی ادامه دادن ندارید نگاهی به این جملات بیندازید.
۱) دو روش برای پخش نور وجود دارد: اینکه شمع باشیم و یا اینکه آیینه‌ای باشیم که نور شمع را منعکس می‌کند. (Edith Wharton)
2) به مردم توجه کنید و روابط عمومی قوی داشته باشید  و آن ها نیز به حیات کار شما توجه میکنند. (Maxwell)
3) مساله این نیست که چه کسی بمن اجازه این کاررا میدهد؟ مساله این است که در برابر من قرار میگیرد؟ (Ayn Rand)
4) شغل من ساده گرفتن کارها برای کارمندهایم نیست. شغل من تبدیل کردن کارمندانم به انسان های بزرگتر است. (Steve Jobs)
5) رهبری یعنی ایجاد زمینه ای برای اینکه افراد ایده هایشان را گسترش دهند. (Seth Godin)
6) اولین مسئولیت یک رهبر این است که واقعیت را شرح دهد. آخرین مسئولیت او این است که بگوید : متشکرم. در این بین او یک خدمتگذار تمام عیار است. (Max DePree)
7) رهبری، ظرفیت تبدیل چشم‌انداز به واقعیت است. (Warren Bennis)
8) عالی ترین راه برای پیشگویی آینده، خلق آن است. (Alan Kay)

  • نادر رفیعی
  • ۱
  • ۰

تجارت موفق

 ویژگی های تاجران موفق

در سال های گذشته ما به بررسی کسب و کار تاجران داخلی و خارجی پرداخته ایم.ما به این نتیجه رسیده ای که تمامی این تاجران همگی به یکسری از نکات پایبند بوده اند.در این مطلب ما به بررسی این نکته ها میپردازیم.

بعضی از ویژگی های تاجران موفق به شرح زیر است:

۱) همیشه در پی افزایش اطلاعات خود هستند.

2) در هرکاری دارای احساس مالکیت دارند.

3) به خودشان و توانایی هایشان ایمان کامل دارند؛ معتقدند که شک آفت تجارت است.

4) انتقاد را قبول میکنند و دارای روابط عمومی قوی هستند.

5) بسیار خلاق هستند و انعطاف بخرج میدهند.

6) دید مثبت دارند.

7) دارای اطلاعات زیادی هستند و دایم آن را بروز میکنند.مثلا بازاریابی آنلاین این روزها در زمینه   بازاریابی و فروش بسیار مورد توجه است

8) بسیار دقیق و منظم هستند.

9) مهربان و خوشرو هستند.

10) آینده نگر هستند.

11) بسیار مرتب هستند.

  • نادر رفیعی