توجه به مخاطب در بازاریابی
در روابط عمومی حتما باید به صحبتهای شخص مقابل خوب گوش کنید و مورد توجه خود قرار دهید.اگر این کار را انجام دهید هم اطلاعات خوبی در راستای کارتان بدست می آورید هم میتوانید به خوبی به مخاطب کمک کنید. این را مورد توجه قرار دهید که رسیدن به نتیجه مطلوب فقط زمانی ممکن است که اهداف طرف مقابل هم مورد اهمیت واقع شود.
از بزرگنمایی در کاربپرهیزید
هیچوقت در فرآیند مذاکره بزرگنمایی نکنید بخصوص در مورد مذاکره برای بازاریابی و فروش تا خدمات و کالای خود را بالاتر از حد واقعی نشان دهید. در مذاکره اعتماد بنفس خود را حفظ کرده و از گفتن کلماتی که شما را ضعیف نشان میدهد دوری کنید افراد علاقه زیادی به معامله با افراد قدرتمند دارند .
دربازاریابی به ازای امتیاز که میدهید امتیازی بگیرید
هرگونه امتیازی که به طرف مقابل میدهید امتیازی در یافت کنید مثلا اگر تخفیفی اضافه دادید شرایط پرداخت نقد قرار دهید البته این را هم مورد توجه قرار دهید مذاکره برای موارد مختلف با هم متفاوت میباشد. صادقانه رفتار کنید مشاوره کسب و کار بسیار بر این موضوع تاکید دارد وقتی شما در کار خود حرفه ای هستید لزومی به پنهان کاری ندارید همین صداقت مشتریان وفادار برایتان می آورد.
نتیجه گیری
اجرای مذاکره صحیح میتواند مارا به اهدافمان برساند، به تمام جزییات اهمیت دهید و همیشه یادتان باشد هر مذاکره میتواند یک برگ برنده برای شما باشد .